Dersin Adı | Nanotıp ve Nanorobotlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT 208 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin nanoteknoloji ürünü olan tıp alanında kullanılan materyalleri tanıması ve özelliklerini öğrenmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Nanoteknolojinin başlamasıyla birlikte nanoteknolojik gelişmelerin tıpla bir araya gelerek oluşturduğu yeni, pratik, hassas yöntemlerin geliştirilmesine katkısı ve nanotıp kavramının oluşarak gelişim sürecinin incelenmesi |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Dersin Tanıtımı Nano kavramı ve Nanoteknolojinin Kullanıldığı Alanlar | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
2 | Nanoteknolojinin Başlangıcı ve Gelişimi | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
3 | Nanorobot Nedir ve Ne işe Yarar? | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
4 | Nanoilaçlar | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
5 | Hedefli Nanoilaç Sistemleri | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
6 | Görüntüleme Tekniklerinde Kullanılan Nanomateryaller | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
7 | Nanopartiküllerin Kullanıldığı Alanlar | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
8 | Nanopartikül Sentez Yöntemleri | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
9 | Ara sınav | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
10 | Nanoteknolojide Manyetizmanın Önemi | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
11 | Spesifik Hastalıklarda Nanoteknoloji | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
12 | Göğüs Hastalıklarında Nanotıp | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
13 | Diyabette Nanotıp | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
14 | Kardiyak Rahatsızlıklarda Nanotıp | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
15 | Kanserde Nanotıp | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
16 | Final Sınavı | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
Ders Kitabı | Nanobilim ve Nanoteknoloji, Prof. Dr. Fevzi KÖKSAL, Doç. Dr. Rahmi KÖSEOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, 2014. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Kontrollü Salım Sistemleri” Ed. A.Z.Gürsoy, Kontrollü Salım Sistemleri Derneği yayın 1, Elma Bilgisayar Basım ve Ambalaj San. Tic. Ltd. Şti. İstanbul, ikinci baskı (2013). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | - |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | - | - | 0 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 77 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest